Στερητικό Σύνδρομο

Στερητικό ΣύνδρομοΗ μακροχρόνια και συχνή κατάχρηση ναρκωτικών ουσιών προκαλεί στο άτομο σωματική και ψυχολογική εξάρτηση. Όταν το εξαρτημένο άτομο διακόπτει απότομα ή μειώνει την ποσότητα στη λήψη των ουσιών, ο οργανισμός στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές, εμφανίζει κάποια δυσάρεστα συμπτώματα.

Τα συμπτώματα του στερητικού συνδρόμου είναι συνήθως αντίθετα από τα συμπτώματα που προκαλεί η δράση της ουσίας κατά τη διάρκεια της χρήσης και τα συχνότερα από αυτά είναι:

  • Μυϊκή αδυναμία και σωματική δυσφορία.
  • Πόνους στη κοιλιά και στις αρθρώσεις.
  • Τρόμος και σπασμοί.
  • Αϋπνίες.
  • Διάρροια.
  • Εμετοί.
  • Κατάθλιψη.
  • Ανησυχία.

Η διάρκεια του στερητικού συνδρόμου κρατάει συνήθως γύρω στις 8-10 ημέρες με τα συμπτώματα να είναι πιο έντονα τις πρώτες 48 ώρες και σταδιακά να εξασθενούν.

Πως να αντιμετωπίσεις το στερητικό σύνδρομο;

Πιθανόν τα συμπτώματα αυτά να τα νιώθεις και εσύ ο ίδιος ή κάποιος γνωστός σου γι’ αυτό ενημερώσου πως μπορείς να καταφέρεις να τα ξεπεράσεις. Παρακάτω υπάρχουν κάποιες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να περάσουν λιγότερο επώδυνα οι δύσκολες ημέρες.

Πρώτα απ’ όλα φρόντισε ο χώρος στον οποίον θα βρίσκεσαι αυτές τις ημέρες να είναι καθαρός, κυρίως από ουσίες και σύνεργα χρήσης.

Έχε κοντά σου ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν και κυρίως να μπορείς να μιλάς μαζί τους για να μην είσαι μόνος.

Προσπάθησε να ασχολείσαι τις περισσότερες ώρες με πράγματα που σε ευχαριστούν και αποσπούν την προσοχή σου από αρνητικές σκέψεις.

Μην ξεχνάς τις άσχημες στιγμές και τα προβλήματα που σου δημιουργεί η χρήση και προσπάθησε να επικεντρωθείς στον στόχο σου και σε αυτά που θέλεις να καταφέρεις.

Η χρήση των ναρκωτικών επηρεάζει σημαντικά τον οργανισμό σου και είναι φυσικό όταν αυτή διακόπτεται να υπάρχουν κάποιες δυσκολίες στην φυσιολογική επαναφορά του. Φρόντισε λοιπόν να βελτιώσεις την διατροφή σου με σωστά γεύματα και πολλά υγρά. Οι αϋπνίες είναι συνηθισμένες αυτές τις ημέρες γι΄ αυτό να αποφύγεις συνήθειες όπως ο καφές και να κοιμάσαι μέχρι αργά το πρωί ή κατά τη διάρκεια της ημέρας. Απασχολήσου με διάφορες δραστηριότητες, προσπάθησε να χαλαρώσεις με ένα ζεστό μπάνιο και ζεστά ροφήματα.

Σε όλη αυτή τη προσπάθεια θα συμβάλλει θετικά το να παρακολουθείς παράλληλα και κάποιο Θεραπευτικό Πρόγραμμα στο οποίο θα βρεις ανθρώπους που θα σε στηρίζουν και θα μοιράζεσαι τις δυσκολίες σου.